Mijn naam is Wilma Jeremiasse.
Van jongs af aan heb ik veel affiniteit met sport- en bewegen. In de jaren die volgden werd het voor mij steeds duidelijker dat ik mijn enthousiasme en plezier in bewegen graag in wilde zetten als middel om een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van kinderen.
Een opleiding aan een Academie Lichamelijke Opvoeding (Calo) was een logische stap. Gaandeweg mijn studie kwam ik erachter dat ik het liefste werk met kinderen voor wie sport en bewegen niet zo vanzelfsprekend is en ben ik me steeds meer gaan richten op deze doelgroep. In de jaren die erop volgden heb ik werkervaring opgedaan binnen de (kinder)revalidatie, jeugdzorg en de kinderopvang. Ik kwam hier vaak kinderen tegen die worstelden met zichzelf en de wereld om hen heen. Ik zocht naar meer verdieping, handvatten en kennis, zodat ik deze kinderen optimaal kon stimuleren en ondersteunen in hun ontwikkeling. Deze verdieping vond ik bij de Post HBO opleiding tot Psychomotorisch Kindertherapeut.
Binnen de psychomotorische kindertherapie worden er regelmatig elementen uit de kinderyoga toegepast ter stimulering van onder andere: lichaamsbesef, ontspanning, concentratie en (zelf)vertrouwen van kinderen. Ik zag en ervaarde welke positieve effecten kinderyoga heeft op de motorische -, emotionele -, cognitieve – en sociale ontwikkeling van kinderen. Hoe mooi zou het zijn als je kinderen dit al preventief mee kan geven, zodat ze er baat bij hebben in hun verdere persoonlijke ontwikkeling.
Ik wilde me hier graag verder in verdiepen en heb o.a. de opleidingen tot Kinderyogadocent, Kinderyoga therapeut en Yoga for the special child gevolgd.
Kinderen kunnen mij altijd weer blij maken. Ik hou van hun enthousiasme, hun kinderlijke directheid, hun spel, fantasie en taalgebruik. Ik geniet ervan als ik zie dat kinderen tot bloei komen, lekker in hun vel zitten, hun eigen weg kiezen en van het leven genieten. Dit wens ik ieder kind toe en ik wil daarin graag een helpende hand zijn!
In mijn lessen en therapieën wil ik kinderen graag (weer) in beweging brengen en een veilige plek bieden, waar ieder kind mag zijn zoals hij of zij is, ieder met zijn/haar eigen kwaliteiten, vaardigheden of talenten. Een plek om te oefenen, uit te proberen, te spelen en (van elkaar) te leren. Wanneer een kind zich veilig voelt en in beweging is, dan krijgt het de kans nieuwe ervaringen op te doen en/of negatieve ervaringen te verwerken, zodat de ontwikkeling weer op gang kan komen. Het kind kan dan open en met (zelf)vertrouwen als zijn unieke zelf de wereld in gaan.
Bovengenoemde heeft geleid tot YouniQidz; een praktijk voor Psychomotorische Kindertherapie en Kinderyoga, zowel voor kinderen uit het reguliere onderwijs als het speciaal onderwijs.
Ik kijk er naar uit u en uw kind te verwelkomen in een gesprek, therapie, les of workshop!